10 juli 2006

Så besviken...

Följande är egentligen blogginlägg för den 5e juli:

Jag och pappa kom just hem från en golftävling. Vi ledde stort i början, efter 4 hål ledde vi med 4 poäng, av 4möjliga. Efter 12 hål ledde vi med 3 poäng, och sen rasade det.

Efter 17e och näst sista hålet var det utjämnat. 18e skulle bli avgörande därmed. Jag slår mitt första slag supersnett, så pass att vi aldrig hittar den bollen, och jag hade ingen chans att reparera det, därmed var det upp till pappa, och han gör det bra. Han och våra två motståndare ligger vid green på 3 slag, och avgörandet blir på puttar. Vår ena motståndare puttar en putt som efter att ha snurrat över ett varv runt hål, går ner i hålet. Pappa slår sin putt, som går precis över kanten, och stannar bakom hål, därmed förlorade vi matchen och blev utslagna ur turneringen som det tidigare gått så bra i...

Men, men, det är bara ett spel, säger dom, även om jag inte kan tänka så just nu. Hade hellre förlorat stort än förlora såhär snopet... Fanns ju flera tillfällen där jag kunde avgöra matchen, men jag missade alla... :(

En glad nyhet dock, igår fick jag jobb, fick som jag mer eller mindre väntat mig, jobb som elektrikerlärling. Jobbet är hittills kanon; tjänar 3 000 kr/månad mer än genomsnittlig lärlingslön, trevlig chef och arbetskamrater och bra arbetstider och pauser. Än så länge vet jag inte om jag ska jobba hela sommaren, eller om jag ska försöka vara nåt ledig, men det får vi se så småningom... & månaders provanställning är det för övrigt, och den förväntas att övergå i tillsvidare sedan...

Inga kommentarer: