20 april 2006

Säsongsstart

Idag vaknade jag vid 10-tiden och satte mig och åt frukost som vanligt. Därefter satte jag mig som vanligt vid datorn. Strax efter 12 så började jag ta fram golfbagen och dammade av klubborna, la in dom i bilen och åkte iväg till Koberg. Eftersom Driving-rangen inte är igång till fullo än så var det självplockning på rangen av bollarna, vilket innebar att det var gratis, även för mig som inte är medlem i Koberg (Trollhättans Golfklubb som den egentligen heter).

Aningen stel till en början så började jag slå iväg boll efter boll. Efter att ha stått där nästan två timmar (längre än jag nånsin stått på en driving-range tidigare) så var jag bra seg i armarna. Själva golfspelandet gick riktigt bra faktiskt, slog relativt rakt och även långt så det bådar gott inför kommande säsong. Jag tyckte det var rätt kul att för första gången någonsin uppleva att en driving-range var för kort för mig. Två gånger lyckades jag nämligen slå för långt, och slå in i skogen där driving-rangen slutar, uppskattningsvis 250-270 meter från där jag stod och slog iväg bollarna. Det var kul... :D

Efter att ha stått där ungefär 2 timmar som sagt, så åkte jag hem, gjorde mat, åt, tittade på TV, satt vid datorn och annat allmänt tidsfördriv.

Imorgon öppnar äntligen min hemmagolfbana i Grästorp. Dock ska jag jobba då, och händer en hel del i helgen, så premiärrundan får väl bli nån gång i nästa vecka då... *längtar*

/Moer_bultad_baever

Inga kommentarer: